Wprowadzenie nowych produktów do portfolio KFM, w związku z nawiązaniem współpracy z firmą WIKA i wejściem na nowe rynki.
Zbudowanie porozumienia i zaufania pomiędzy pracownikami sprzedaży i marketingu a nowo zatrudnionym Dyrektorem ds. Marketingu i Sprzedaży.
Cele projektu
Wypracowanie postaw i umiejętności wśród kluczowych pracowników firmy w zakresie profesjonalnej i przyjaznej obsługi klientów zewnętrznych i wewnętrznych.
Zbudowanie wzorca efektywnego myślenia i działania w codziennych działaniach kierowników i wybranych specjalistów.
Zbudowanie otwartej postawy na współpracę z osobami z innych działów.
Zainicjowanie myślenia procesowego wśród kluczowych pracowników firmy.
Realizacja
Analiza systemu HR w pionie sprzedaży na podstawie przeprowadzonego audytu i dodatkowych badań. Cel: weryfikacja systemu HR pod kątem zatrzymywania i rozwoju najbardziej wartościowych pracowników.
Diagnoza potencjału firmy w zakresie szybszego wzrostu sprzedaży nowych produktów.
Propozycje działań korygujących.
Wsparcie dla Dyrektora Pionu w zakresie stworzenia jednolitego systemu zarządzania sprzedażą i marketingiem w oparciu o zaufanie pracowników: – doradztwo w zakresie zarządzania z aktualną strukturą pionu oraz jego rozwojem; – coaching indywidualny, wsparcie dla Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu we wprowadzaniu niezbędnych zmian.
Menedżerowie pionu sprzedaży (5 x 2 dni x 1 grupa) – warsztaty: JEŚLI WIEM CO I DLACZEGO, TO CHĘTNIE TO ZROBIĘ – MOTYWOWANIE PRZEZ KOMUNIKACJĘ – X 2008, NIE JESTEM SAM, INNI ZACHĘCAJĄ MNIE DO DZIAŁANIA- BUDOWANIE WZAJEMNIE MOTYWUJĄCEGO SIĘ ZESPOŁU I ZARZĄDZANIE NIM – III 2009, WYKONUJĘ, BO MNIE DO TEGO WYBRANO – DELEGOWANIE ZADAŃ, JAKO JEDEN Z SYSTEMÓW MOTYWACYJNYCH PRACOWNIKÓW – IV 2010, PRACUJĘ CHĘTNIEJ, JEŚLI MOGĘ SIĘ ROZWIJAĆ. JAK PROWADZIĆ MOTYWUJĄCY COACHING, OCENIAĆ I ZWIĘKSZAĆ POTENCJAŁ PRACOWNIKÓW?” – VI 2010.
Menedżerowie pionu sprzedaży i działu zarządzania produktem (1 grupa): ANALIZA OTOCZENIA I ZACHOWAŃ NABYWCÓW – IV 2008, ANALIZA EFEKTYWNOŚCI I PLANOWANIA SPRZEDAŻY – VI 2008.
Handlowcy i pracownicy obsługi klienta (1 grupa): PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTÓW PRZEZ TELEFON (2×2 dni).
Przedstawiciele handlowi (6 x 1 grupa x 2 dni): PROFESJONALNE UMIEJĘTNOŚCI HANDLOWE.
Spotkania raportowe: podsumowanie efektywności dotychczasowych działań, ustalenie dalszego kierunku działań dla trenerów wewnętrznych oraz kadry menedżerskiej.
Efekty
Przygotowanie menedżerów do planowania działań strategicznych.
Wyposażenie kadry sprzedażowej w kompetencje umożliwiające realizację planów.
Uporządkowanie procesów wewnątrz pionu i procesów w kontakcie z klientem zewnętrznym i podporządkowanie ich spójnej strategii.
Poprawa jakości obsługi klienta zewnętrznego.
Zmniejszenie rotacji pracowników poprzez usprawnienie systemu zarządzania nimi.
Zobacz inne Case study
Ogólnokrajowy bank
Szkolenie Program rozwojowy „Kompetencje przyszłości” Kategoria: projekty szkoleniowe