ROZWÓJ
KOMPETENCJI
STRATEGICZNYCH
I FUNKCJONALNYCH
WIKA Polska Sp. z o. o. sp. k.
Branża: przemysł elektromaszynowy

Potrzeby organizacji:

  • Podniesienie efektywności pionu handlowego.
  • Wprowadzenie nowych produktów do portfolio KFM,
    w związku z nawiązaniem współpracy z firmą WIKA i wejściem
    na nowe rynki.
  • Zbudowanie porozumienia i zaufania pomiędzy pracownikami
    sprzedaży i marketingu a nowo zatrudnionym Dyrektorem
    ds. Marketingu i Sprzedaży.

Cele:

  • Wypracowanie postaw i umiejętności wśród kluczowych
    pracowników firmy w zakresie profesjonalnej i przyjaznej
    obsługi klientów zewnętrznych i wewnętrznych.
  • Zbudowanie wzorca efektywnego myślenia i działania
    w codziennych działaniach kierowników i wybranych specjalistów.
  • Zbudowanie otwartej postawy na współpracę z osobami
    z innych działów.
  • Zainicjowanie myślenia procesowego wśród kluczowych
    pracowników firmy.

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami: 61 661 30 80

Podjęte działania:

  • Analiza systemu HR w pionie sprzedaży na podstawie przeprowadzonego audytu i dodatkowych
    badań. Cel: weryfikacja systemu HR pod kątem zatrzymywania i rozwoju najbardziej wartościowych
    pracowników.
  • Diagnoza potencjału firmy w zakresie szybszego wzrostu sprzedaży nowych produktów.
  • Propozycje działań korygujących.
  • Wsparcie dla Dyrektora Pionu w zakresie stworzenia jednolitego systemu zarządzania sprzedażą
    i marketingiem w oparciu o zaufanie pracowników:
    – doradztwo w zakresie zarządzania z aktualną strukturą pionu oraz jego rozwojem;
    – coaching indywidualny, wsparcie dla Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu we wprowadzaniu
    niezbędnych zmian.
  • Menedżerowie pionu sprzedaży (5 x 2 dni x 1 grupa) – warsztaty: JEŚLI WIEM CO I DLACZEGO, TO CHĘTNIE TO ZROBIĘ – MOTYWOWANIE PRZEZ KOMUNIKACJĘ – X 2008, NIE JESTEM SAM, INNI ZACHĘCAJĄ MNIE DO DZIAŁANIA- BUDOWANIE WZAJEMNIE MOTYWUJĄCEGO SIĘ ZESPOŁU I ZARZĄDZANIE NIM – III 2009, WYKONUJĘ, BO MNIE DO TEGO WYBRANO – DELEGOWANIE ZADAŃ, JAKO
    JEDEN Z SYSTEMÓW MOTYWACYJNYCH PRACOWNIKÓW – IV 2010, PRACUJĘ CHĘTNIEJ, JEŚLI MOGĘ SIĘ ROZWIJAĆ. JAK PROWADZIĆ MOTYWUJĄCY COACHING, OCENIAĆ I ZWIĘKSZAĆ POTENCJAŁ PRACOWNIKÓW?” – VI 2010.
  • Menedżerowie pionu sprzedaży i działu zarządzania produktem (1 grupa): ANALIZA OTOCZENIA
    I ZACHOWAŃ NABYWCÓW – IV 2008, ANALIZA EFEKTYWNOŚCI I PLANOWANIA SPRZEDAŻY – VI 2008.
  • Handlowcy i pracownicy obsługi klienta (1 grupa): PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTÓW PRZEZ TELEFON (2×2 dni).
  • Przedstawiciele handlowi (6 x 1 grupa x 2 dni): PROFESJONALNE UMIEJĘTNOŚCI HANDLOWE.
  • Spotkania raportowe: podsumowanie efektywności dotychczasowych działań, ustalenie dalszego
    kierunku działań dla trenerów wewnętrznych oraz kadry menedżerskiej.

Efekty:

  • Przygotowanie menedżerów do planowania działań strategicznych.
  • Wyposażenie kadry sprzedażowej w kompetencje umożliwiające realizację planów.
  • Uporządkowanie procesów wewnątrz pionu i procesów w kontakcie z klientem zewnętrznym i podporządkowanie ich spójnej strategii.
  • Poprawa jakości obsługi klienta zewnętrznego.
  • Zmniejszenie rotacji pracowników poprzez usprawnienie systemu zarządzania nimi.