Skuteczna komunikacja
Szkolenie ze skutecznej komunikacji
Informacje o szkoleniu:
Głównym celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu komunikacji, poznanie prawidłowości i zasad skutecznego porozumiewania się oraz uświadomienie sobie własnych mocnych i słabych stron w tym obszarze. Szkolenie kładzie nacisk na umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych w zespole.
Szkolenie dla wszystkich tych, którzy zastanawiają się:
- Dlaczego dochodzi do kłótni?
- Dlaczego, mimo iż nie mieli złych intencji, przekazując informację, spotkali się z agresja i złością?
- Dla tych, którzy doświadczają, iż nieprecyzyjna komunikacja doprowadza do sytuacji trudnych np. niewykonania zadania na czas.
Podstawowa wiedza i umiejętności zdobyte podczas szkolenia:
- Znajomość przebiegu procesu komunikacji.
- Znajomość podstawowych błędów w komunikacji.
- Komunikacyjne Uszy von Thuna.
- Poznanie modelu efektywnego kontaktu – TAO, poznanie technik aktywnego słuchania (zadawanie pytań, parafrazowanie, odzwierciedlenie, pauza).
- Poznanie cztery stylów komunikacji.
- Znajomość zasad asertywnej komunikacji i umiejętnego precyzowania informacji.
- Umiejętność zastosowania zasad udzielania informacji zwrotnej FUKO.
Efekty/korzyści dla uczestnika/ firmy:
- Poznanie zasad i warunków skutecznej komunikacji.
- Uświadomienie sobie własnych mocnych i słabych stron w komunikacji.
- Trening asertywnego stylu komunikacji, pozwalającego dochodzić do porozumienia z osobami, które są agresywne czy lekceważące.
- Rozpoznawanie przyczyn nieporozumień.
- Poznanie narzędzi i technik komunikacyjnych zapobiegających występowaniu nieporozumień i konfliktów.