Dla specjalistów
Często zostaje ona zablokowana przez niewłaściwy proces socjalizacji, nadmierny perfekcjonizm, rutynę działania. Badania naukowe biorące za cel związki pomiędzy umiejętnościami kreatywnego myślenia a jakością życia pokazują, że im wyższa kreatywność, tym większe zadowolenie z życia, wyższa samoocena, wyższa automotywacja.
Często zostaje ona zablokowana przez niewłaściwy proces socjalizacji, nadmierny perfekcjonizm, rutynę działania. Badania naukowe biorące za cel związki pomiędzy umiejętnościami kreatywnego myślenia a jakością życia pokazują, że im wyższa kreatywność, tym większe zadowolenie z życia, wyższa samoocena, wyższa automotywacja.
Współcześnie kluczową rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej odgrywa innowacyjność i związana z nią elastyczność rozwiązań. Innowacyjność jest cechą organizacji wykorzystującą kreatywność jej członków, zwłaszcza menedżerów i specjalistów. Nie powinno się mylić tych dwóch perspektyw. Kreatywność to potencjał w ludziach, który winno się wzmacniać i rozwijać, innowacyjność kształtuje się przez dostosowanie kultury organizacji do wykorzystania tego potencjału poprzez stymulowanie i docenianie różnorodności ludzi, pomysłów i strategii. Efektem będą elastyczne rozwiązania w biznesie.
Celem strategicznym szkolenia kreatywność i myślenie innowacyjne będzie poznanie możliwości wykorzystania niestandardowych technik kreatywnego myślenia tak w odniesieniu do pracy indywidualnej jak i zespołowej. Co jeszcze wydarzy się podczas szkolenia?
Warsztat realizujemy przede wszystkim w oparciu o zadania zespołowe, które wykorzystywać będą rozmaite techniki i narzędzia twórczego myślenia w wymiarze indywidualnym, ale kształtować będą jednocześnie umiejętność współpracy, która jest nieodzownym warunkiem innowacyjności w biznesie. Celem zaproponowanych zadań będzie doświadczenie rożnych zachowań i mechanizmów związanych z budowaniem współpracującego, synergicznego zespołu, ich analiza oraz wyciągnięcie wniosków dotyczących współpracy i opracowanie planu działań, który można zaimplementować w firmie dla polepszania tej współpracy.
Sama znajomość technik i narzędzi twórczego myślenia bez możliwości ich praktycznego zastosowania nie wystarczy, aby rozwijać kulturę innowacyjności w firmie.
Już od przeszło 25 lat szkolimy pracowników, m.in. w tematach dotyczących kreatywności i myślenia innowacyjnego. Na realizowane przez nas projekty patrzymy w sposób holistyczny. Realizując szkolenia kompetencyjne, dążymy do tego, by rozwój pracownika przekładał się na wzrost wyników organizacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co możemy Ci zaproponować, napisz do nas!