Zarządzanie zmianą
- Zarządzanie zmianą - od skutecznego menedżera do lidera pozytywnych zmian
- Komunikacja podczas zmian
- Budowanie zaangażowania pracowników w zarządzaniu zmianą
Na czym polega zarządzanie zmianą z organizacji? To proces, którego celem jest przyniesienie konkretnych rezultatów, mających podnieść efektywność pracy zespołu, działu, czy całej firmy. Definicja zarządzania zmianą podkreśla po pierwsze – celowość prowadzonych modyfikacji, a po drugie – ich konieczność z punktu widzenia finansowego, a także m.in. rozwojowego.
Prawidłowy proces zarządzania zmianą przynosi pozytywne skutki. Punktem wyjścia potrzeby wprowadzenia zmian w firmie mogą być zarówno przyczyny wewnętrzne (np. spostrzeżenia pracowników), jak i zewnętrzne (np. pojawienie się nowych technologii, obserwacja działań konkurencji).
Konieczność zarządzania zmianą
Dzisiejszy świat biznesu jest bardzo zmienny, dynamiczny. Dlatego od menedżerów wymagana jest nie tylko wiedza i specjalizacja, ale przede wszystkim elastyczność i umiejętność zarządzania zmianą. Nieumiejętność prowadzenia procesu zarządzania zmianą może mieć bardzo negatywne skutki dla całej organizacji – od zwiększenia kosztów działań, poprzez uwstecznienie firmy względem konkurencji. Co więcej, organizacje skutecznie wdrażające koncepcje zarządzania zmianą, ale też potrafiące dobrze przedstawiać pracownikom cel zarządzania zmianą – przyciągają najlepszych specjalistów, otwartych, kreatywnych i elastycznych.
Sytuacja gospodarcza, szybko zmieniające się warunki determinują konieczność elastycznego zarządzania zmianą w organizacji. Duży nacisk na to wywierają Klienci i konsumenci, którzy oczekują nowoczesnego myślenia, nadążania za trendami i nowinkami, indywidualnego podejścia. Zarządzanie zmianą, chociaż jest procesem trudnym, to dziś jest procesem nieuniknionym. Firmy niepotrafiące w praktyce skutecznie zarządzać zmianą – zostają w tyle.
Szkolenia z zarządzania zmianą w firmie
Procesu zarządzania zmianą można się nauczyć, jednak wymaga to od menedżerów odpowiedniego nastawienia, charakteru, ale też wiedzy. Szkolenia z zarządzania zmianą to najlepsza, choć bardzo intensywna metoda nauki, dzięki której w praktyce poznasz koncepcje zarządzania zmianą.
Szkolenia z zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie powinny w efekcie dać uczestnikom nie tylko niezbędną wiedzę i narzędzia do efektywnego przeprowadzenia procesu zarządzania zmianą, ale także nauczyć ich, w jaki sposób komunikować zmianę, by ta nie stała się dla pracowników frustrująca i blokująca.
Poznaj naszą ofertę szkoleń z zarządzania zmianą
Szkolenia z zarządzania zmianą mogą poruszać różne ważne aspekty tego procesu. Dlatego nasza oferta dotycząca koncepcji zarządzania zmianą zawiera trening takich aspektów jak komunikacja podczas zmian, budowanie zaangażowania pracowników w zarządzaniu zmianą, czy też kompleksowe szkolenie dla menedżerów, które wyjaśni od A do Z, na czym polega proces zarządzania zmianą. Poznaj bliżej nasze szkolenia z zarządzania zmianą: